onsdag 19 januari 2011

Skön dag som föräldraledig

Detta är ett riktigt lyckoinlägg! Vi har haft en supermysig förmiddag med med mycket lek tillsammans med Lillasysters "kompis" från babysången och hennes mamma (ja, det känns lite fånigt att kalla de för kompisar vid 11-12 månaders ålder ;-)). Och nu sover lilltjejen sött i sin säng varpå jag kan sitta och njuta i min egen säng och skissa på trädgården inför våren och sommaren. Snacka om att "reclaima" sovrummet!

Jag känner att jag börjar få fason på min rabatt längs med planket, åtminstone på pappret och i huvudet. Vi får väl se hur det blir i verkligheten... Men om orken tryter lite, då kan jag bara tänka på alla härliga fröer som jag bytt till mig - tack så hemskt mycket Charlotta och Anna-Karin! Vilken generositet bloggvärlden bjuder på...

3 kommentarer:

Anne sa...

Låter som ni haft en riktigt mysig dag!

Jag håller också på och skissar på min trädgård, tror det är bra att göra just så, rita upp, då får man det mera greppbart.

Kram Anne

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej fina Malinn! Visst är det härligt att planera! Lycka! :)
Kul att fröerna kom fram. Ska bli så kul att se hur det går med alla sådderna. :) Jag är extra glad över mina 'Gardener's Delight'! Tack!!
Kram!

Marina sa...

Vilket härligt inlägg! Det är så viktigt att ladda sig med energi på olika sätt för att kunna ge energi där det behövs (som med vakna nätter, febriga barn, tvätt o städ mm).

Jag hoppas på att ladda mig lite i helgen. Vi har en hel del barmark nu så jag vill plocka bort en massa grena roch leta vårtecken. Ta en titt Lugnet också så klart.

Kram!