torsdag 20 januari 2011

Mitt olivträd lever!

Äntligen är det fredag i Hwita Villan! Mannen är äntligen ledig efter en intensiv vecka och Plutten får en ledig dag från dagis så vi verkligen kan njuta av tiden tillsammans. På schemat för dagen står det bad på badhuset, och det ska blir riktigt kul - båda barnen älskar att bada. Lillasyster som inte fyllt 1 år ännu har t.o.m. simmat med simpuffar på egen hand! (några sekunder ;-) ) Och ikväll blir det väl sedvanligt fredagsmys som gäller - lite smarrig mat, popcorn och så Pluttens val av film. Hur mysigt som helst.


Har ni sett förresten? Olivträdet på bilden har lyckats överleva vintern inomhus hos oss - trots varm och torr luft! Visst har den tappat några enstaka blad, men de flesta sitter där jag lämnade dem. Tänk att det inhandlades på Citygross för en spottstyver, jag tror det kostade 139 kr eller något sådant. Sånt här gör mig glad!

Ha en härlig helg!


4 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt att ditt olivträd överlevde vintern. Mitt är dött tyvärr, tur jag köpte ett litet på REA i somras. Ska köpa mig ett större i år nu när jag vet att det inte ska stå så varmt på vintern, jag hade mitt i tvättstugan och glömde helt vattningen emellanåt.

Ha en trevlig fredag

Kram Teres

Smultronbo sa...

Grattis till ditt levande olivträd!Jag har gett upp med olivträd, jag lyckas aldrig få det minsta lilla olivträd att överleva! Samma sak med myrten, tur att jag kan få mina pelargoner att överleva åtminstone! ;-)

Ha en toppenhelg!
Camilla

Marina sa...

Borde kanske gå upp på vinden och titta till mit olivträd som står där uppe. Sist jag var där såg det helt ok ut. Blad tappas alltid på vintern tror jag så det får mna räkna med.

Ha en härlig helg!
Kram!

Helena - ullvi32 sa...

Men så avundsjuk jag blir! Jag KAN verkligen inte hålla olivträd levande! Hoppas jag kan hålla mitt fejkolivträd vid liv =)
Jättefint, olivträd är bara så fina!