onsdag 24 november 2010

Ljushus

På den lilla gjutgärnskaminen i köket har mitt nygjorda ljushus fått en plats bredvid miniatyrgranen. Ser väldigt mysigt ut när mörkret börjar falla, vilket det ju gör nu redan vid halv fyra-tiden på eftermiddagarna. Lite ojämna kanter, och den mörka leran lyser igenom den vita glasyren. Och apropå köket så har snälla svärisarna ställt upp på att hjälpa oss färdigställa köket med lister och annat småpyssel som stått sedan köksrenoveringen som genomfördes 2008. Här jobbar vi inte snabbt direkt... Kan jag skylla på att 3 nya jobb och två barn har kommit emellan?

Oj vad det har snöat! Perfekt tajming nu när vi närmar oss advent för den maximala julkänslan. Hoppas, hoppas att den ligger kvar till jul.

Kram M

3 kommentarer:

Vinterhagen sa...

Vilket fint hus du har gjort! Jag fick med en gång ett jag vill ha begär!! Hoppas verkligen på att få se dina keramik alster till försäljning en vacker dag för jag skulle garanterat stå i kö för att få köpa något!
Kram!

Husprojekt Drömhus sa...

ojojoj vad duktig du är! jättefint ju! & snälla svärisar, sån hjälp värmer alltid! ha en fortsatt bra dag, kram Tiina

ida sa...

Åh vilket fint ljushus... ett sådant vill jag också ha! :) Roligt att du får tid till keramiken... och jag har märkt att man behöver lite hjälp att färdigställa renoveringar... Vi blir inte heller klara så snabbt. ;)
Kram