onsdag 19 mars 2008

Köksrenovering ~ Del 1


* * *


Lagom till påsken har vi hyrt in arbetare som ska renovera vårat efterlängtade kök. Och med arbetare så menar jag min svärfar som ska komma upp och hjälpa oss några dagar. Det är väl snällt! Av någon anledning har det varit lättare att riva ner än att bygga upp, så just nu har vi ingen spis, ingen ugn men iallafall 2/3 bänkskiva/diskbänk och diskho med vatten. Det är väl inte dåligt! Så de närmaste dagarna - både i "verkligheten" och i bloggvärlden - kommer att präglas av kök, köksrenovering och hur smidigt/osmidigt det går. Något vi iallafall har lärt oss av tidigare renoveringar är att:
1. Allting tar mycket längre tid än man tror och
2. Man har aldrig tillräckligt med material och dylikt. Det är alltid någon liten detalj som man har glömt.

Så kika in här under påskhelgen om ni vill läsa och se bilder om "det stora köksprojektet".

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Ska bli kul att följa dig under påsken. Lycka till. // Solan

IKT i min vardag sa...

Hejsan!
Jag kan skriva under på de där punkterna också. Vi renoverade vårt kök för 15 månader sedan och det vill jag inte vara med om än på länge igen...Men det är onekligen härligt med nyrenoverat kök så det fick det väl vara värt :-)

Kram på dig!

Steinheim sa...

Lykke till, morsomt å få ta del av renoveringen steg for steg.

God påske.

Bergagårdens Lina sa...

Kul att ni kommit igång, hoppas allt går hyfsat enligt planerna i alla fall!

Lycka till i helgen!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad spännande!! jag vet precis vad i går igenom....vi gjorde ju det under förra julen.....2007.....

Önskar dig iallafall en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!

Hanna sa...

Jätte fin blogg du har!

Helene på Rörvik sa...

Det skall bli roligt att följa, det blir säkert jättebra. Hoppas det blir lite påskfirande emellan:)
Önskar dig Glad Påsk!
Helene

lottens vita och gröna sa...

oh vad skönt med en hjälpsam svärfar! lycka till, det kanske är så att ni bjudit bort er eller hämtmat brukar ju funka! ha det gott i påsk! kram lotten

Annie - Annalunda sa...

Så spännande!!! Ska bli roligt att se...har just beklagat mig över mitt kök i min blogg... :)

Kram Annie

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilket jobb ni har framför er, tur du har en duktig svärfar! Vackert med den rosa gerberan upptill, ha en glad påsk! Mari.

Änglahem sa...

Vad spännande detta ska bli att få se!! Älskar före och efter, speciellt kök!!!

Ha en skön påsk mitt i byggdammet*tihi*!!

Kram
Ulrika

Anonym sa...

Kul att du vann tävlingen! Maila mig din adress.
http://junitjej.blogg.se/1206047058_vinnarna_av_v.htm