tisdag 26 oktober 2010

Pust!


Oj vilka intensiva dagar! Födelsedagsfirande till förbannelse. Nåja det var väl till att överdriva, det var rätt skoj faktiskt, även om jag är rätt trött också... vem kunde ana att 4 tre-åringar kunde låta så högt? Kanske varenda småbarnsförälder. Jaja, Plutten var iallafall helnöjd, och det är ju det viktigaste. Vi hade ordnat, grill med korv och bröd utomhus, pysselbord där de kunde skapa egna kattmasker, glasstårta i form av ett tåg och sedan fiskedamm. Och däremellan massor av lek med alla fina presenter han fått under de här dagarna. Fast han har visst missförstått det hela lite, nu är det faktiskt mammas födelsedag härnäst - inte Pluttens. Han tror att han fyller år varje dag nu, och att alla presenter är till honom. Det är inte lätt det där.

På bilden ovan ser ni förresten en av mina mer lyckade drejföremål. Varje gång jag är ute i verkstaden så får jag mersmak och skulle vilja sitta där varenda kväll. Men det orkar jag bara inte tyvärr. Vill ni se mer kan ni kika in i min keramikblogg. Nä nu får jag bara sitta en liten stund till, sedan är det dags att slå in en liten present till nyaste familjemedlemmen - Plutten och Lillasyster har nämligen fått en kusin!

Ha en bra vecka!

Kram M

1 kommentar:

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Kalas tar på krafterna! Jag har oxå fått känna på det, och vi bjöd oxå bara några få kamrater..tack och lov! ;)

Vilken superfin skål du har gjort! Måste absolut kika in i keramikbloggen och se vad du har hittat på där! :)

Kram kram