tisdag 22 juni 2010

Shirley Temple

Wow! Jag vet nästan inte vad jag ska skriva... Över natten slog den fantastiska vita pionen 'Shirley Temple' ut, och den är verkligen så underbar som jag minns den från förra året. Pioner är en stor favorit och under åren har jag samlat på mig två bondpioner, två doftpioner och ett litet litet bondpionskott från mina svärföräldrars förra täppa i Helsingborg. Där kämpade de sig upp genom den välskötta gräsmattan varje år, bara för att bli brutalt nermejad av svärfar. Så för två år sedan kom jag till undsättning och räddade den lilla plantan som faktiskt börjar ta sig ritkigt fint. Men det dröjer nog ett bra tag innan den blommar som den här fantastiska skönheten. Jag tappar nästan andan av hur sagolikt vacker den är...

Just nu är den största glädjen att se mina barn utvecklas till lyckliga små individer. Plutten har de senaste veckorna varit i tagen med att renovera lekstugan tillsammans med farfar och lyser upp i hela ansiktet när hammaren och sågen plockas fram. Och Lillasyster börjar få tänder tror jag! Det känns så tidigt... eller så har jag helt enkelt glömt bort hur snabbt utvecklingen går. Hon gapskrattar iallafall hjärtligt åt mamma och pappa ♥.

Njut av det lilla!

Kram M

10 kommentarer:

Vitacharmen sa...

oj vilken vacker pion. Har oxå samlat några stycken här hemma. Men hur i hela fridens namn vet man om det är bondpioner osv??

//Linda

Anonym sa...

Hej!

Har fotat jordgubbarna nu! Konstigt att du inte har några. Men kanske har jag en tidig sort. Vi brukar ha från midsommar och framåt. Jag har ju i f s sol hela dagen men iallafall!

Jag gillar också pioner min röda har slagit ut. Har ingen aning vilken sort det är. Jag har en pion rabatt på baksidan. Men i år blir det inga knoppar jag flyttade dom förra året från tomten som var till salu bredvid oss som grannen köpte. Tydligen hoppar pionen över blomnigen året därpå. Jag får se fram emot nästa sommar istället.

Millan sa...

Vilken vacker pion, mins börjar så smått slå ut nu och jag njuter till fullo av dom.
Du har så rätt när du skriver att njuta av det lilla och när barnen är små är det som man vill frysa varje god minut för att aldrig glömma.
Ha det gott!

Sophia Callmer sa...

Vilken pion, som en balklänning!!
ha det gott/Sophia

Unknown sa...

Vilken skönhet! Visst är det underbart med pioner. Ännu har inga doftpioner slagit ut här. Men knopparna börjar ljusna:)
Ha det gott, Charlotta

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å det är ju såå underbart med pioner & du har verkligen fångat den bra på bild! Känner doften ända hit ♥.

Önskar dig en riktigt fin sommar!

Kram Jes

emilias gömmor... sa...

Den pionen är så vacker!!!

Kramen Mimmi

Marie sa...

Åh, så vacker! Det namnet ska jag lägga på minnet och spana efter när jag är på någon plantskola.

Marina sa...

Den pionen har jag också men min är itne utslagen ännu. Får njuta av några andra i väntan....

Trevlig midsommar!

ida sa...

gudars så vacker!