tisdag 27 april 2010

Nygammalt


En helt vanlig söndag kom det en snilleblixt (såklart det var en snilleblixt, jag får baaara snilleblixtar. Och jag är hemskt ödmjuk också.) Att flytta tillbaka matrummet från Njutningsrummet till köket. (Och innan dess hade vi ju faktiskt matrummet i köket. Tycker ni det verkar som att jag har lite beslutsångest??) Jag menar, herregud, nu har vi ju haft matrum där i nästan ett år - klart det är dags för lite omväxling! Annars kanske det blir tråkigt. Speciellt snillerikt var det ju eftersom jag ännu inte klarar av att lyfta möbler pga av foglossningen, så det jobbet föll ju på snälla P som snabbt hängde på tåget och tyckte det var en jättebra idé. Vilken man va!


Det bästa av allt var att jag äntligen fattade beslut om vilka stolar jag skulle ha till bordet! Jag har nämligen lite av ett beroende. Stora stolberoendet. Nästan varje gång jag kommer hem från en auktion så kommer jag hem med 4 stolar. För något år sedan var jag duktig och sålde av 12 st pinnstolar, för att någon vecka senare komma hem med fyra nya i tveksamt skick. Pinnstolar alltså. Typiskt mig. Därefter kom jag hem med ytterliggare 4 stolar, och de har under lång tid samlats runt om i huset, och främst i en salig blandning runt matbordet.

Som sagt var skicket högst tveksamt, men i helgen beslutade jag mig för att ta fram Stora Limtuben. Sagt och gjort - nu är de lite mer sittvänliga. Därav bilderna på tre hängande stolar istället för ståendes på golvet som vanliga hela och hållbara köksstolar.

Tyvärr lämnade förändringen Njutningsrummet i det här skicket, så nu återstår det att få ordning här. Men idéer finns det massor, så nu ska vi bara fatta beslut om vilken vi ska välja. Och beslutsfattande är ju min starka sida. Inte.

Tack för alla smarriga grilltips! Jag har faktiskt aldrig grillat kotlett, däremot brukar det bli en och annan fläskkarré på somrarna, så det kanske det är dags att prova. Med goda grönsaksspett och en god hemmagjord sås - smaskens! Hoppas bara nu att det är väder för grill... Ha en bra dag!

Kram M

8 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...åh vad jag känner igen mig, sååå kuuuul det är att fixa. Och det blev ju jättefint!

Den hjälp som jag har fått av företagsrådgivningen är vad jag ska göra för att komma igång. De hjälper till med alla papper, hur jag ska göra och vad, hjälper till med att bolla idéer om namnet, om loggan, ja...det mesta som man behöver hjälp med. Det är superbra, annars skulle jag aldrig kunna köra, kan ingenting om det här. Jag får hjälp i 3 år framåt med det jag behöver hjälp med. Toppenbra!

Ha det bra!
Kram L-L

Lina sa...

Hej!
=) ombyte förnöjer som de heter! Känner igen de där med snillebilixtar och belutsångets! Kan de vara ett tyoiskt kvinnligt drag tro?

De ska bli spännande att se hur njutningsrummet framöver!

Må så gott, kramar, Lina

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Visst är det fantastiskt när man får sina superidéer! :)
Men när ens andra hälft hänger på är det bara att gasa! :)
Blir kul att se vad du gör av ert fina rum som står "tomt" nu!

Kram Nea

Fridas gård sa...

Ombyte förnöjer, brukar det heta...;)!! Då är det väldigt tacksamt med bärhjälp från villig man!
Blir sugen på odlingsbäddar, onekligen inspirerad av dina lite längre ner. Tyvärr har vi fått mördarsniglar nu så jag håller mig till jordgubbar i krukor!!
kram Therese

White Boy sa...

Gud vad fint det blev! vill själv ha sånna fina vita pinstolar här hemma i vårt nya hem! och hade inte varit helt fel nu när jag ska skaffa ett vitt toalettbord med spegel till mitt sovrum. Som givetvis även det ska bli vitt :)

skulle inte du förresten kunna lägga upp lite roliga pysselknep med roliga små saker man kan göra hemma för att öka hemtrevnaden i sitt hus? hade ju varit fantstiskt kul tycker jag iaf!

ha en underbar dag :)

White Boy sa...

Gud vad fint det blev! vill själv ha sånna fina vita pinstolar här hemma i vårt nya hem! och hade inte varit helt fel nu när jag ska skaffa ett vitt toalettbord med spegel till mitt sovrum. Som givetvis även det ska bli vitt :)

skulle inte du förresten kunna lägga upp lite roliga pysselknep med roliga små saker man kan göra hemma för att öka hemtrevnaden i sitt hus? hade ju varit fantstiskt kul tycker jag iaf!

ha en underbar dag :)

Fröken Fräken sa...

Snilleblixtar är underbara! FInns ingen bättre känsla än då man får en sådan där härlig idé där man ser framför sig hur fantastiskt bra den kommer att bli när den får komma ut i verkligheten. Och efter ett helt år är det ju dags att flytta om, så klart, det förstår jag så väl!!!

Meh.. inte kan man väl ha för många stolar? Det har jag då sagt till herr Fräken varje gång han protesterat över antalet stolar i det här hemmet!

Mikaela sa...

Vilken underbar kökssoffa. Precis en sådan jag vill ha när jag flyttar från min trånga lägenhet.

Ha en bra dag!