onsdag 21 april 2010

Inspiration - barnrum

Inpirationsbild lånad från Sandberg Tyg & Tapet med tapeten Erik och tyget Petronella

Härligt inspirerande barnrumsbild från Sköna hem med färgglad matta från Ikea

Projekt nummer två, som jag pratade om, är att göra ett gemensamt barnrum till storebror Plutten och Lillasyster. Sonens rum är supermini - endast 7 kvm - så planen omfattar även att flytta en vägg och utöka rummet med ytterligare 7 kvm = totalt 14 kvm. Lite skillnad!

Så nu sitter jag och planerar och fantiserar om hur vi kan skapa ett gemensamt barnrum för barnen som stimulerar till lek, stim och roligt stoj, men även till lugn och ro och mysiga stunder. Jag tänker mig ett vitt rum med en fondvägg och en härlig gardin av roligt tyg, och efter en stunds surfande på nätet har jag fallit pladask för Sandbergs tapet Erik och tyget Petronella. Härligt färgglada och passar både en sprallig pojke och en busig liten tjej. Ja dessa bilder sparas absolut i inspirationsmappen tills dess att det är dags att börja med projektet.

Vilket är ert bästa barnrumstips? Kanske något bra förvaringstips, eller någon fin detalj som är ett måste för er? Dela gärna med er!

Kram M

6 kommentarer:

Signe 1 sa...

Härlig barnrumsinspiration! Det finns så mycket fint till kidsen på nätet så man blir helt galen ibland, hihi..
Lycka till!:-)
Kram Sofia

Stjärnor & Champagne sa...

Hm dålig på dom tipsen...Mina barn börjar bli så stora. Älskar iaf den mattan i randigt på bilden. Ja på tal om stil. Det blir nog väääldigt dyrt för vissa när man byter ut hela sitt hem pg av en blogg som har jättefint.Måste även vara ett detektiv jobb att hitta allt. Näe min stil vete sjutton, är en riktig vimmelpelle när det gäller sådant. Lättpåverkad och gör gärna lite som andra....Men dock har många egna ideér också...

Kramkram Anne

Vita rosor och förgätmigej sa...

Underbara barnrum du visar! Man blir glad bara genom att se dem... I våra tre barnrum har vi sänghimmel över alla barnens sängar. Jag minns själv hur tryggt det känndes när man skulle somna. Även att försöka ha tapeter eller plancher med något som eggar fantasin när man ska sova tycker jag är viktigt. Vi har en fondvägg i alla barnrum med toile mönster. Hoppas du fick lite användbara tips...
Lycka till!
Kram/ Anna

Lina sa...

Hej!
Visst är de spännande och kul att ha ett projekt att klura på! =) Härliga bilder du visar!

Hä hemma drömmer vi om ett utbygge! Steg 1 är att beöka komunen och fråga vad vi får och kan göra på vår lilla tomt...ligger redan och drömmer mig bort i alla inredningstidningar om kvällarna! =)

Må så gott!
Kram, Lina

Hemmabloggaren sa...

Ja det där är ett ständigt pågående projekt här hemma. Tycker vi har lyckats någorlunda med treåringens rum men sjuåringens är liksom lite för litet för att få till riktigt bra.

Hm, svårt det där.

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh guuuu så fina, är just i tagen med min lillemans, underbart tält!!!
må väl, varmkram lotten