söndag 14 februari 2010

Kamerans favoriter

Sedan min uppstart av bloggen har verkligen intresset för vackra fotografier och viljan att ta vackra fotografier ökat. Dels för att jag njuter mycket själv av vackra foton, men också för att dela med mig av, trots en ganska skruttig kamera. Runt om i bloggvärlden finns det många duktiga fotografer som jag inspireras av, och jag tycker att mina foton har förbättrats under åren. Speciellt att försöka tänka i lite nya banor och fotografera i lite annorlunda vinklar. Och det är ju alltid roligt att utmana sig själv!

Och det finns några motiv som är roligare att fotografera än andra, och en favorit hos mig är växter. Jag är en stor älskare av snittblommor, och som nyblivna föräldrar har vi fått vackra buketter av både mormor och farföräldrarna. Nu börjar dock tulpanerna från mormors bukett dala lite, och halva buketten har gått långt förbi det förfallets vackra stadium som jag tycker tulpaner går igenom. Men dessa små godingar gick att rädda! Så nu står de, med betydligt kortare stjälk, i den vackra vasen från Fridas gård. Och ger upphov till massor med vackra bilder!

Alla Hjärtans Dag eller inte - ha en mysig och skön söndagskväll!
Kram M

4 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej där!
STORT GRATTIS till lilltjejen!
Kikade in här flera gånger förra veckan..denna veckan har jag inte hunnit förrän nu och nu kan jag äntligen andas ut! Skönt att det verkar ha gått bra! :)

Håller med dig om det där med fotografering. Jag är inte duktig alls men viljan finns och just det där med olika vinklar är verkligen jättekul.
Jag ska minsann gå en fotokurs i mars! :) Såååå roligt!

Ha en riktigt mysig alla hjärtans dag och mys nu riktigt med familjen! :)
Kram Nea

Marina sa...

Kul att läsa lite om dig i förra inläget.
Jag älskar också min familj så otroligt mycket och som du skriver - de är mitt liv.

Fina tulpanbilder. Jag har inte heller någon jättefin kamera även om jag ju nu har en ny. Men med många andras mått mätt är den inte alls märkvärdig. Jag tycker att det är kul ändå att fota och man lär sig hela tiden.

Kramar!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tulpaner är underbara!!! Så vackra ur alla vinklar ;0). Vad härligt att ha en liten bebis att mysa på även om det kan vara jobbigt oxå med vaknätter och så... Inte utan att man blir lite sugen på en fjärde.
Kram/ Anna

Fru Cupcake sa...

Ohhh vilken fin blogg du har. den här kommer jag följa :)

kram Fru Cupcake