måndag 24 januari 2011

Tyg med potential

Det här var en gång i tiden en gardin. Nu är det en stump tyg. Och förhoppningsvis ska det bli ett par härligt lagom våriga kuddöverdrag! Lagom tills dess att Fröken Fräken uppger att hon tappat sin pysselinspiration (fast det tror jag knappast på) så blir jag inspirerad av hennes oändliga former av kuddöverdrag. Och det vackra tyget som hon använde sig utav, visst liknar det mitt lite grann?

Inspirationen finns där, men slutresultatet finns där inte. Jag ska se om jag lyckas samla på mig lite sytid någon dag. Om jag lyckas så lovar jag att jag ska bjuda på resultatet.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Hej

Såg att du är med i min tävling. Vad kul! Däremot såg jag att du inte hade valt vilken kruka du i så fall skulle vilja vinna. Var snäll o återkom med detta så att jag vet i vilken box jag ska lägga din lott.

Lycka till!

/ Emelie

Anne sa...

Hej!

Mycket fint tyg!!
Hoppas du får ihop det till våriga kuddar, skulle bli kanonfint!

Kram Anne

Marina sa...

Att sy lite är alltid kul men jag kommer sällan så långt.

Kram!

Fröken Fräken sa...

Hihi! ;-)
Jomen, att ha borta pysselinspirationen i nästan en vecka, det är ju nästan en hel evighet enligt mitt sätt att räkna! Men nu börjar det ju klia i fingrarna igen!
Och visst var det ett charmigt tyg (mitt kommer från Åhlens förresten, och finns på rea nu!) och jag gillar idéen med att ta något gammalt och sy nytt av det. En och annan gardin har blivit kudde här med!