torsdag 4 november 2010

En vanlig dag

En rejäl gammal hederlig gjutjärnsmortel att krossa kardemnummakärnorna i till bullbaket är det bästa tycker jag

Jag är faktiskt väldigt nöjd med att byrån hamnade i matrummet igår. Och det var visst Plutten också, för han ägnade hela eftermiddagen till att undersöka vad mamma hade stoppat ner i de olika lådorna. Tur att det fanns lite roligt pyssel där i som man kunde plocka fram och roa sig med en stund. Och när jag ändå höll på i matrummet så åkte gardinen ner också. Trots att vi öppnat upp mellan kök och matrum så är det rätt så mörkt där inne faktiskt. Det är ju ett gammalt hus vi har, så det är lågt i tak och dessutom ligger rummet i norrläge, med två fönster. Så man behöver allt ljus man kan få = gardiner ner. Kändes som en jättelättnad, hela rummet lyftes av det lilla extra ljus som kunde leta sig in. Nu ska jag bara hitta på vad jag ska ha ovanför/ovanpå byrån så det blir lite mer livfullt. Idéer?

Förutom att plocka ner matrumsgardinen, så har jag faktiskt tagit mig tid att rensa lite i ena rabatten och stoppat ner några lila och vita tulpanlökar. Javisst är det i senaste laget, men det kan inte hjälpas. Jag är glad att jag fått ner dem överhuvudtaget. Nä nu är det dags att ta tag i bulldegen som mitt dåliga samvete satte eftersom jag igår sa till Plutten att vi kanske kunde baka bullar imorgon istället [läs idag], för att slippa undan att baka igår. Jaa, nu får jag stå mitt kast. Mycket besvärliga problem jag har alltså.

Kram kram!

Inga kommentarer: