fredag 15 oktober 2010

Vackra krukan

Vacker Mårbacka tulpanperalgon...

När nu min Mårbacka tulpanpelargon blommar påminns jag om den underbara sommaren som gått. Vi tillbringade sommaren hemma, och försökte istället lägga in många utflykter med familjen.

...i snygga Sturehofskrukan
En av dessa gick till Nynäs slott där vi åt en god lunch med släkten, tog en vända i Orangeriet och införskaffade ovanstående skönhet, samt tog en liten promenad till en liten glashytta i närheten. En sådan lagom utflykt med familjen för bästa sommarkänsla!
En annan härlig sommardag bjöd vi även med mormor, farmor & farfar till Sturehofs Slott. Där håller ju en av systrarna Voltaire till (vilken var det nu igen?) och det märks, för det är riktigt bra kvalitet på maten och fikat. Vi rullade nästan hem därifrån ;-).
Runt slottet är det fantastiska omgivningar, och promenerar man ner mot vattnet så kommer man till Tina Hellmans krukmakeri, och det är verkligen en njutning att kika in där. En sådan underbar miljö med hennes vackra vita hus med massor av härliga växter planterade i hennes snygga krukor. Sånt går verkligen hem hos mig, och hade jag haft pengar så hade nog alltihopa följt med hem, speciellt de vita Sturehofskrukorna. Liksom så många andra har jag fallit pladask för dessa snyggingar. Och tack vare min snälla mamma fick min nya Mårbacka Tulpan ett nytt fint hem. Och där verkar den ju trivas ypperligt!

Så trots det kalla vädret (Brrr! Minusgrader!) så har jag lite sommarkänsla här hemma idag. Och det bådar ju gott inför helgen. Harmonin är fullständig! Nja kanske inte... den är sällan det i det här hemmet med en förbannad 8-månaders baby (hon vill krypa NU!) och en lekglad och bestämd snart tre-åring. Hoppas ni får en underbar och vilsam helg!

Kram M

2 kommentarer:

20-talshuset sa...

Ja det var en riktig snygging! ;-) Gillar både krukan och mårbackapelargoner. Synd att säsongen är i princip slut. Nu får vi försöka övervintra dem och sen längta till våren när vi får ställa fram dem igen. Ha en skön helg! Kram Anna

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Älskar de där krukorna!