torsdag 1 juli 2010

PF


Idag är det PF = Pluttenfritt. På dagen har han gått på dagis, och ikväll ska han sova över hos mormor. Mycket spännande, tycker Plutten. Och för två trötta föräldrar ska det faktiskt bli riktigt skönt med en eventuell sovmorgon imorgonbitti, det är vi inte bortskämda med. Det är nämligen bara Plutten som är morgonpigg i den här familjen. PF har inneburit att jag idag har kunnat ta mig tid att spendera lite tid i min keramikverkstad. Som ni ser börjar verkstaden ta form, och passar riktigt bra in på tomten. Stora utmaningen för en nybörjare som jag har idag varit att försöka mig på lite mer höjd på mina alster. Framgångar! Ska bli så kul när det är dags för första bränningen!

I förgrunden till vänster på översta bilden på verkstaden ser ni mina älskade riddarsporrar! Och då avslöjas också att bilden är några veckor gamla, för nu ser de så här vackra ut. Visst anar man den vackra ljuslila/rosa färgen som knopparna bär på? Snart, snart är det dags...

Och nu när vi har PF så passar vi på att ha lite middagsmys ikväll med vuxenprat och en middag med italienska influenser - en god sallad med mozzarella, tomater, basilika från egen sådd, lite goda korvar, balsamvinäger och annat smått och gott - mums! Lite gott bubbel till detta och middagen är fulländad. Men nu är det dags för akupunktur! Vi hörs!

Kram M

3 kommentarer:

Unknown sa...

Som småbarnsförälder finns det inget så förnuftigt som att låta småbarnen få lite fritt från föräldrarna då och då;)
Ha en superkväll,
Charlotta

Marina sa...

Det är härligt med lite vardagslyx för småbarnsföräldrar (för tonårsföräldrar också för den delen!)

Ha det så mysigt!

Lina sa...

Hej!
Sovmorgon, ja de är lyx de när man har små barn! =) Vi ska p bröllop i morgon och Lilla E ska sova över hos grannarna. Vi hoppas på sovmorgon på söndag, men de blir väl som vanligt att man vaknar vid 7...men, men man kan ju ligga och dra sig och läsa tidningen i luuuuuuuugn och ro!

Va spännande me en egen keramikverkstad!!!!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina