söndag 2 maj 2010

P r e m i ä r !


Invigningen av keramikverkstaden skedde med champagne och snacks på Valborgsmässoafton. Äntligen! Vi samlades för att fira med premiärdrejning och gott bubbel ute i trädgården, och det blev en riktigt härlig mingelkänsla där ute, fastän vi bara var närmsta familjen.

Lyckan är fullständig och jag längtar efter att kila ut och sätta fingrarna i leran igen! Kanske rentav ikväll?

Hoppas ni har haft en underbar Valborg och härlig första maj! Kan ni förstå att det är maj? Inte jag. Men solen strålar faktiskt idag så snart bär det ut i trädgården :-). Kör man förresten med 1:a majskämt fortfarande? Ni vet - "maj, maj måne - jag kan lura dig till Skåne"? Kanske inte så verksamt längre eftersom jag nyligen flyttat därifrån, gift mig med en skåning och halva släkten är skåningar... Hoppas ni får en skön dag!

Kram M

8 kommentarer:

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Låter gott med champagne:P Ja tiden har gått så fort att man knappt hinner med! Och nu ÄNTLIGEN är det maj med allt vad det innebär:-)

Ha en skön söndag, kram Izabell

Jord under naglarna sa...

Så roligt med en egen keramikverkstad! Klart att det skulle firas med champagne!

Nu kan du stryka en av Inredningsdrömmarna 2010 här till höger, för nu verkar den ha blivit sann!

Jag är inne och värmer mig en stund för det blåser kallt ute i majsolen.

Marina sa...

Så fin invigning ni har haft. Hoppas du får många härliga stunder där. Kanske bra när det regnar och man inte kan vara i trädgården?

Kram!

Grodmamman sa...

Grattis till att keramikverkstaden är färdig! Förstår att du är lycklig!:)
Kram

Norregård sa...

Grattis, vilken lycka!!!

Hälsningar Malin

Mikaela sa...

Har också alltid kunna dreja det är så vackert med keramik, skulle kunna ha hela huset fullt om jag bara kunde.
Fin blogg du har!
Kram Mikaela

Anonym sa...

Oj vad härligt! Förstår att du längtar ut och få sätta händerna i leran. Ska bli spännande att få se dina alster sen. Tack för din fina häsning hos mig. Kram Sofia

chokladblomma sa...

Vad härligt! Grattis!!
Ha det gott!
Kram