onsdag 2 december 2009

1:a advent kom och gick...

... inte obemärkt förbi förstås, men någon adventsljusstake hann jag inte knåpa ihop. Istället hann en vacker vit amaryllis hitta sin plats i den fina fattigmansvasen från Fridas gård.
Den halvfärdiga renovering (det saknas krokar och förvaring) som jag nog är mest nöjd med i huset är faktiskt hallen, så där får amaryllisen bidra till lite adventskänsla. Annars är där rätt sparsamt med dekorationer och pynt - less is more, ni vet. Men den "trängs" faktiskt med en annan vacker sak... vad det är får ni se i ett annat inlägg!

Annars händer det inte mycket just nu - förutom lite tjafs om dagistider då systemet i lilla kommunen absolut inte är anpassat till nattarbetande familjer med oregelbundna arbetstider där en förälder även är heltidssjukskriven. Så den stora händelsen är egentligen att jag har vänt mig från att ligga åt ett håll i soffan till ett annat! Stora grejer på gång alltså ;-). Tristess.

Kram M

4 kommentarer:

EvaB sa...

Hej och tack för besök hos mig! Vi får hoppas ditt tumhållande ger resultat i bokutlottningen.
Vackra amaryllisknoppar! Jag har en vit amaryllis i full blom i köksfönstret och känner behov av ännu fler. Eller om jag ska satsa på hyacinther där i stället?Härliga små funderingar i adventstid.
Kram,
EvaB

Ljuva lantliv sa...

Hej och tack för din värmande kommentar hos mig! Roligt att hitta till din fina blogg. Ska kika runt hos dig nu! Ha en fin kväll. Kram Anna

hemmahosagge sa...

Vackert stilleben med amaryllisen ensam i fönstret. Ha en skön dag. Agnetha.

Marina sa...

Fint med vit amaryllis! Trist med det där med dagisstrulet. Hoppas det ordnar upp sig till något som kan funka för er. Kram!