fredag 5 juni 2009

Fullt ös! (... - medvetslös?)

Just nu är det full rulle. Borrning av bergvärme - check. Nästa vecka installeras nya vattenfyllda element och kopplas ihop med bergvärmepumpen. Härligt med lite grönare värme om vintern!

Jag kompenserade mig själv för allt bök idag, med borrning och kaos, i form av en tur till Ikea. Inga direkta kap, men det blev ett sött påslakanset till Plutten, värmeljus förstås ; ) och det viktigaste av allt - mörkläggningsgardinen. Äntligen kan man få sova i mörker igen!

Äntligen fredag igen! Att prioritera min lilla son genom att vara ledig på fredagarna är det bästa jag har gjort på länge. Jag känner att det är riktig livskvalitet att vara mer tillsammans - bara han och jag. Mysigt! Hoppas ni får en härlig helg, trots det trista vädret ♥

6 kommentarer:

Designe sa...

Oj, va ni grejar och vilken härlig trädgård ni har! Härligt att komma bort och åka på Ikea lite!:) Kul att du är med och tävlar! Lycka till! Kram :)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Tack och lov för IKEA ! Deras mörkläggningsgardiner är räddningen för alla småbarnsfamiljer! Hoppas att ni får en skön helg och att solen tittar fram igen!
Kram Maria

Lilla Rummet sa...

Hej!
Tack för titten hos mig. Det är alltid roligt med nya bloggvänner.
Vilken härlig trädgård du verkar ha. Håller du på och drejar också, jag tänker på saltskålen? Är det inte svårt, har flera gånger tänkt på att prova men det har inte blivit mer än till tanken.
Ha nu en riktigt skön helg
Kram Britt

chokladblomma sa...

Vilket fint trädgårdsland du har gjort! Snyggt och praktiskt!
Tänkte göra en variant här också, men har inte kommit igång ännu... men snart så!!
Ha en bra dag!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad skönt med bergvärmen när den väl är inkopplad - behöver man inte oroa sig mer för det sen :)

Du gör helt rätt att njuta av din lille son lite extra när han är så lite. Tiden går så himla fort och helt plötsligt börjar han i skolan... tro mig!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Jenny

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Bra val!! De är bara små en gång o de blir stora såå fort. Sen börjar de skolan o allt rullar på...

kram Jeanette