lördag 21 februari 2009

Att offra en vacker dag

Åh vilken härligt vacker vinterdag! Solen skiner, det är vindstilla, skidbacken är öppen och det är kallt. Energin riktigt bubblar inombords! Det är så tråkigt att behöva kontrollera mig själv för att ta det lugnt, men nu ska jag bli frisk. Men en liten promenad med kameran genom lilla trädgården unnar jag mig själv, det är ju viktigt med D-vitamin ; ).

Vad ska ni göra idag? Ikväll blir det lördagsmys framför Melodifestivalen om vi orkar. Jag måste säga att den är en besvikelse det här året. Petra Mede är ju urjobbig och tråkig som programledare och själva melodierna verkar inte alls ligga i fokus - istället handlar det bara om att krama ur så mycket pengar som möjligt genom röstningarna. Nä, hoppas de tar lärdom till nästa år. Ska ni titta?

Kram M

21 kommentarer:

Marina sa...

Så kul att höra att kökshandduken passar o är till nytta.
Visst är det bra med en liten trädgårdsrunda även om mna inte är helt frisk. Det ger energi!
Melodifestivalen ska vi se men vi ringer itne o röstar. Alldeles fr mycket fikus på att ringa i år. Dottern har fått tag i biljett till genrepet i Malmö på fredag. Ska bli roligt för henne att se på riktigt även om det bara är genrep.
Ha en mysig kväll!

Lilla huset på prärien sa...

Japp jag ska titta. Gör jag jämt men jag röstar aldrig. Håller helt med dig - de försöker bara suga ut så mycket pengar de bara kan från svenska folket... urtråkigt att det ska vara så tycker jag.

Vilka underbara bilder du visar! Jag var också ute en sväng och fotade idag. Härlig vinter faktiskt!

Kram Jenny

Villa Tallbacken sa...

Kan inte annat än att hålla med dig vad gäller Melodifestivalen... :-/ Hoppas de byter ut herr Björkman till nästa år också så kanske vi får se lite variation bland artister och låtskrivare. Men jag tittar i kväll hursomhelst, det hör ju till traditionen på nåt vis. :-)

Hoppas du kryar på dig nu och får en trevlig kväll i tv-soffan. Kram E

Skatan sa...

Hej!

Jo, vi lär nog kika. Vi dimper ned lördagströtta i soffan efter att ha nattat småtrollen. Ja du, årets upplaga väcker många känslor...själv tillhör jag de få (?) som gillar hennes torra humor. Men överlag är det en krånglig omgång i år med alla trassliga regelförändringar...det är trist!

Nu skall jag gå och värma upp soffan :)

Vi ses,

Anna

Lantligt i stan sa...

Håller med dig om melodifestivalen! Jag tittar, men vägrar rösta!
Kram Anki

Anonym sa...

Hej!

Nu har jag lagt ut bilder på min blogg med vårt hus. Jag har aldrig visat vårt hus förut eftersom vi bor i en liten stad...
Känner du igen mig?

Krya på dig!

PS!
Håller 100% med dig om melodifestivalen. Lillkillen hade magsjuka natten mot lördag så jag såg inte ens detta avsnitt utan slocknade tidigt.

Barn & Inredning sa...

Så fina bilder du bjuder på, riktigt fina.

Håller med dig om melodifestivalen...hon är ju inte änns rolig,skämten är så torra att de spricker helt och hållet.
Jag hoppas också att de lär sig till nästa år. Sen fattar jag inte att det verkligen är folk som ringen som galningar ändå.
Jag tittar givetvis ändå,det har blivit en mysig familjekväll för oss.

Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Verkligen trist att höra att du fortfarande är sjuk! Här har jag blivit sjuk igen.. ja, det var ju HELA två veckor sedan jag hade vinterkräksjukan, så jag har ju verkligen fått vara frisk länge... moahahaha.. Jag ska också försöka att vila, men det är svårt att sitta still när det är helg och man vill hinna göra saker...

Anonym sa...

Fina vinterbilder.

VITA NYANSER sa...

Vilka fina bilder du har knäppt!!!
Ha en skön söndag.
Kram L-L

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina bilder, visst kan en vacker vinter dag göra så att man blir på helt strålande humör. Ha det så bra!

Anonym sa...

Hej på dig!

Tack snälla för att du delade med dig av dina erfarenheter av Mateus servisen! Diskar du dem i diskmaskin?

Idag gick vi i alla fall och köpte två mattallrikar och två mindre tallrikar för att utsätta dem för dagliga påfrestningar. De i affären rekommenderade inte att använda servisen som dagligt porslin och sa att de väldigt lätt blir kantstötta..så vi får väl se nu hur det går. Jag håller verkligen tummarna att de ska hålla =)

Jättefina bilder du visar i inlägget! Älskar bilden från sovrummet på högra sidan med de fina blommorna.

Kram på dig och ha en skön kväll!

Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Hallå där.....
Här kommer det en mycket sen söndagshälsning från mig!
Kika in hos mig får du se :-)
Kram Mia

Roses & Angels sa...

HEJ! Du har en överraskning på min blogg. Kram Christa

Roses & Angels sa...

HEJ! Du har en överraskning på min blogg. Kram Christa

Anonym sa...

Nu byter jag blogg till:
http://bubbelrummet.blogspot.com

Många kramar till dej! :-)

Ingela la la sa...

Vilka härliga bilder!
Hoppas du mår bättre nu!
Kram Ingela

Viola sa...

Hoppas du mår bra nu...ljuvliga vinterbilder från dig, den med stupröret helt underbar, håller tummarna för dig på utlottningen, kram

Anonym sa...

Grattis till vinsten av dom superfina ljus stakarna.

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att helgen gett dig massor av ny energi!

Otroligt vackra bilder att njuta av!

Kan hålla med dig om Melodifestivalen..saknar en bra programledare och tycker att röstningsmomenten är för många...Många låtar är kass, men några få bra har det också blivit...Oavsett så tittar vi ändå, det hör liksom till...

Vi tittade från en hotellsäng i helgen , vill du veta var vi var så kan du kika in hos mig då tid och lust finns!

Ha det gott, kramar i massor!

Anonym sa...

Hej igen!

Jadu, vi får väl se..vi har diskat dem i maskin två gånger nu, och än så länge håller de =) haha

Kram

Anna