lördag 6 september 2008

Samlat smått och gott

Nu har hösten definitivt infunnit sig. Utanför spöregnar det och inomhus sprakar det i en av våra härliga kakelugnar. Den sista rabarbern är uppdragen för i år, gissar jag, och har blivit till mumsig paj häromveckan. Även de sista Luktärterna har plockats in och lämnat en härlig doft efter sig. Tänk att de doftar så kraftigt även inne när man har plockat dem. Idag har jag bakat bröd för första gången på flera år, och det har spridit en härligt hemtrevlig doft i huset. Så det är en riktigt skön höstdag vi har, tycker jag. En sådan där dag som kommer att sluta i mys i soffan framför tv:n och brasan med flera koppar thé...


Av Poppins med härligt inspirerande bloggen Poppins trädgård har jag fått en utmärkelse med ett uppdrag - The Tree of Happiness. Jag ska skriva 6 saker som jag är lycklig över nu.

Jag är just nu lycklig över:
- att umgås med min familj. Jag har världens finaste man och är mamma till världens underbaraste lilla son.
- att bo och leva i vårt drömhus.
- att fixa och dona i vårt drömhus.
- att jag fått ett arbete som sparar ca 2,5 timme i resväg varje dag (=mer tid med min fina familj).
- att sitta med en stor kopp thé i vår sköna soffa och slappa. Kanske läsa en bok, ha härliga samtal med min man eller kika lite på tv.
- min trädgård! Att plantera alla fina växter och rosor som jag köpte på Sofiero förra helgen. (Tack vare dig Poppins blev det faktiskt bl.a. en The Pilgrim!)

Vilken härlig utmaning tillsammans med den här utmärkelsen! Jag lämnar den vidare till Lilla huset på berget, My Shabby Chic House, Marinas Trädgård, Utsidan och My White Cottage.

♥ Kram M ♥

10 kommentarer:

Veronica sa...

Oj så gott det såg ut med rabarber!! Nu fick jag sommar vibbar direkt! Ha det skönt framför brasan, själv ska jag svepa in mig i em varm filt!

kram Veronica

Solsjö - Under en vind sa...

Mmmm...vad gott med rabarber!!! Jag fick en väldigt dålig skörd i år...tror att jag måste gräva upp runt dem lite inför nästa säsong...

Vilken fin utmärkelse och utmaning!

Här är det bättre efter förkylning förra veckan, skönt!

Ha en mysig helg! Kramar!

Millan sa...

Japp nu börjar hösten att märkas men jag måste säga att jag gillar det, plockade fram lite nya ljusstakar och pyntade med igår och så blir det mycket film och böcker för min del nu framöver.

Marina sa...

De sista rabarberna har just avnjutits här hos os nu i kväll. Drömgod rabarberpaj blev det.
Tack så mycket för utmärkelse/utmaningen! Ska absolut svara. Kram!

Gårdsromantik sa...

Vilken lycka att slippa 2,5 timmars restid!

Grattis!

Kram Maud

My White Cottage sa...

Vi har inga rabarber i vår trädgård och det måste jag ändra på! Älskar det mesta som har med rabarber att göra nämligen! :)

Tusen tack gulliga du för utmärkelsen! Kul med en utmärkelse som har ett litet uppdrag med sig!!!

Önskar dig en skön söndag!

Här regnar det men jag har planerat in ett besök i en för mig ny inredningsbutik här i närheten - det ser jag fram emot!

Kramar från Jenny

Hem och Harmoni Marie sa...

Så kul att du vill vara med i min utlottning!
Jag tittar precis ut genom fönstret här hemma... det regnar igen och äpplen ligger under trädet och rabarbern står o svajar i vinden. Hoppas det blir lite uppehåll så man kan gå ut och ta till vara på läckerheterna.

Hoppas du får en skön söndag! Kram Marie

In my house sa...

Ojj, vad allt lät extra härligt när du skrev de,,, en kopp med the i soffan och allt!!!! harmoniskt skrivet....

Kramar josse
(luktärter luktar så ljuvligt)

White Season sa...

Luktärter luktar så gott, och visst känns det både och att skörda det sista. Många har redan gjort det så hösttrevligt ute och inne...jag är inte riktigt där än. Fin utmärkelse du fått och kul med ditt nya jobb, visst är det en ny tid som börjar när man ska börja jobba efter mammaledigheten..men det betyder mycket att spara tid i resor..
Kram Malin och ha en jätte skön söndag!

Poppins sa...

Härligt att läsa om dina "lyckor"! Njut av varje stund med lilla familjen.
Kul att du köpt en Pilgrim! Lycka till med. Du kommer att få många vackra rosor att glädjas över.
kramar från Poppins