lördag 29 mars 2008

Gott & Blandat

Javisst är det Lidingö överskåp från IKEA! Alldeles riktigt! Så har alla skåpsluckor kommit upp utom fläktskåpet. Det är av den enkla anledningen att vi helt enkelt inte bestämt oss än om vad vi vill ha för lucka där. Vitrinlucka eller vanlig skåpslucka. Nu börjar det närma sig...

Nedtill har vi de gamla stommarna med skåp och lådor som jag målat för hand. Är nästan klar med dem... Det är himla vackert när det är handmålat... ger väldigt mycket karaktär tycker jag.

* * *

Diskhon med blandare äntligen på plats. Ignorera gärna den fula blå plastbunken i diskhon samt Yes-flaskan och diskborsten... Lite fler fula grejer än vad jag ville ha med på den bilden egentligen. Men latsidan tog överhanden...

* * *

Sist men inte minst - en liten vårbild. Söta små krokusar som sticker fram ur rosornas vintertäcke.

* * *

Jaha, så har jag äntligen lite ork till att sitta och blogga en stund. Den här förkylningen tar ju aldrig slut. Har nästan haft lite abstinens nu när jag inte kunnat blogga de sista dagarna. Och under tiden som jag har legat och tyckt synd om mig själv så har besöksräknaren passerat 4000 besökare! Wow! Tack så mycket allihopa! Det känns så roligt!

Som ni ser på bilderna ovan så har vi kommit en bra bit påväg med köket, det är iallafall möjligt att använda det nu. Så nu blir utmaningen för oss att inte stanna här utan fortsätta att göra klart det. Vi är nämligen mästare på att göra saker och ting nästan klart. När vi skulle sälja gården förra året t.ex. så stod vi som tokar dagarna före visningen och satte upp lister runt om i huset. Det är väldigt typiskt oss... Men det är klart att det är annorlunda denna gång ;-).

Sist men inte minst ett stort tack för alla gulliga kommentarer om vårt hus! Vi verkligen älskar det, och det är ju roligt att ni gillar det också. Får se till att det blir lite fler bilder i framtiden... Kanske kommer det en vårbild när snön väl har smält bort.

14 kommentarer:

Signes Vind sa...

Tack för att du lämnade spår efter dig på min blogg så jag hittade till dig. Underbart hus och underbar Blogg. Hur tuff är inte din layout - blir såååå avundsjuk - hur gör du?? Länkar till dig oxå om det är OK / Lotta på Signes vind

White Season sa...

Hallå där, Jätte fina skåp i köket och diskhon underbar, önskar att vi valt en porslinsho, men så är det, kan ju inte få allt :-) Vilken vacker vinterbild på huset, det ser ju såå idylliskt ut. Kramar Malin och njut av helgen.

IKT i min vardag sa...

Hallihallå!

Skönt att höra att förkylningen börjar släppa. Idag har det regnat hos mig och det är jag jätteglad för...Ja snöeländet försvinner ju snabbare då ;-D!!
Nu känns det som om våren tänker komma och det blir jag piggare av, däremot är det lite småkämpigt att ställa om till sommartid...

När jag målar brukar det bli Alcros färger. De har rätt sköna namn de också. I hallen heter färgen "Shitakee"...som svampen alltså ;-D.

Köket kommer att bli så bra. Vacker ho och kran!

Forsatt trevlig helg!
Kram

MiaMaria sa...

Vilken lyllos en porslinsho gissa om man blir lite avis.....

Och lidingö är ju så vackert har också det.......

Och den blå hinken och Yes är ju så.......fniss...

HA´det så gott!
Miamaria

IKT i min vardag sa...

Halihallå igen!

Att jag väljer Alcro har nog bara blivit en vanesak. Det har alltid blivit bra resultat också. Hade jag använt Nordsjö från början hade jag nog forsatt använda deras färger. Men jag använder inte Rustas färger nåt mer, dem gillar jag inte.

Kram igen

Lily of the valley sa...

De överskåpen är jättesnygga, och vilken snygg vask.
Kul att få titta in i ditt fina kök.
Jag har blivit förkyld idag, längesedan sist, som tur är.
Krya på dig
kram Lily

Living by Milla sa...

Oj, vilket snyggt kök !! Gillar vasken a lot. Vi har oxå Lidingöluckor i vårt kök. Dom kommer jag nog aldrig att tröttna på.

Kram Camilla

Jes/Vita villa vila sa...

Vilket enastående vackert hus ni har!!! Köket ser också finemang ut :) Gillar verkligen diskhon!

Kram Jes

Lila sa...

Vad SUPER fint ni har fått det.

Kramar Lila

lottens vita och gröna sa...

meeeen så fint det bllir, kommer att bli ursnyggt! men vad kul att du passerat 4000, grattis nu kommer det gå så fort...du har en underbar logg, en av mina favvisar! varmakramen lotten

sabina sa...

Kul att du kikade in till mig. Din blogg om ert hus är mycket fin. Jag gillar ert hus!

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint ert kök bir!!!! Alldeles underbara detlajer och extramysigt att blanda nytt med gammal inredning!

Ha en skön söndag! Kram!

IKT i min vardag sa...

Hej på dig!

Jag har en liten utmärkelse till dig! Kom och hämta!

Kram

Mitt Lantliv sa...

Jag vill göra om mitt kök *ler*
Det blir så fint...älskar vitrinskåp!

Hoppas du snart blir frisk, krya på dig!

Kram Sophie