onsdag 9 januari 2008

Äntligen... vår?

Idag kom frökatalogen! Jag älskar när frökatalogerna kommer. Jag kan sitta och bläddra i dem timmar och drömma mig bort bland växter som jag tycker skulle passa vår trädgård. För några år sedan så beställde jag några pelargonsorter, bl.a. Appleblossom Orbit, som ni ser nedan. Men den blev efter ett tag alldeles för mörk rosa för min smak, nästan chockrosa. Nää tacka vet jag gamla hederliga Mårbacka... Men en härlig bild hann jag ta innan färgen förändrades.

´Appleblossom Orbit´


Iallafall så blir det idag lite foton på växter från vår förra trädgård eftersom jag helt enkelt inte kan hejda mig! Jag längtar till våren och att få sätta spaden i marken.

Rosen ´the Scotsman´ och en vacker klematis

Det vackra gamla körsbärsträdet i full blom. Vad säger vår mer än det?

4 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Vilket fantastiskt körsbärsträd! Om det är nånting jag verkligen saknar från min tid söderut i Sverige så är det när alla fruktträd blommar!

Jag hoppas att mina mårbackapelargoner ska överleva vintern uppe på vinden...vi får väl se!

Änglahem sa...

Så vackert med vår och sommarbilder!! Längtar........

Kram
Ulrika

Änglahem sa...

Snön töade bort dagen efter, tyvärr! Nu är det bara regn och elände! Precis som vanligt här nere i Januari.

Kram
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka härliga bilder!! Det är inte bara jag som längtar efter den årstiden ser jag! Kramis!