tisdag 29 januari 2008

När skenet bedrar

Häromdagen när jag försökte fotografera min vita, utslagna Amaryllis så kändes det hopplöst. När man kikade på den lilla "rutan" på digitalkameran så såg bilderna alldeles mörka, suddiga och supertråkiga ut. Och sedan laddade jag upp den på datorn och möttes av en helt fantastisk bild! Jag kan stirra på den hur länge som helst. Den ser ju ut som en målning! Och trots att det är jag som har tagit bilden, så ser jag den också hela tiden som en målning. Nyanserna i det vita och det gröna, ja behöver jag säga att jag blev helnöjd med den bilden. Synd bara att det bara handlade om tur...


3 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Otroligt vacker bild det blev, den ser magisk ut på nått vis.
Kul att lyckas nångång så man blir nöjd, för det är sällan man blir de.
Ha en fortsatt trevlig vecka
Kram Liselotte

Mitt Lantliv sa...

Jätte vacker...

Kram S

Bergagårdens Lina sa...

Härlig bild, den är mjuk på nåt sätt - lite gammeldags oljemålning över den!