lördag 13 november 2010

Härlig helg

Plötsligt häromkvällen blev det strömavbrott. Snabbt fram med de stearinljus jag kunde hitta så att man kunde leta sig fram i mörkret. Men lagom till ljusen var tända så kom elen tillbaka. Lika skönt det, för vi hade planerat en riktig slapparkväll framför tv:n. Men i all hast så blev det väldigt vackert - massor med blockljus i olika storlekar, olika mycket nedbrunna, på en silverbricka. Så de fick stå kvar hela kvällen. Och jag tror nog att det kommer bli ett återkommande arrangemang i vinter, och för att piffa till det lite kan man ju variera sig med olika pynt i oändlighet, med lite granris och röda äpplen t.ex nu när det snart är advent. Enkelt och vackert.

1:a veckan med Linas matkasse är avklarad och jag är faktiskt helnöjd. Enkla rätter med en annorlunda knorr (åtminstone för oss) och dessutom ganska lättlagade med mycket grönsaker. Och barnvänligt var det också med tillbehör som gurkstavar, eller sugasnaps som man kunde äta med händerna. Jag gillar! Det enda som inte direkt föll mig i smaken var pumpasoppan med svarta bönor, men å andra sidan tyckte min man väldigt mycket om den. Man kan ju inte gilla allt här i världen.

Ha en skön lördagkväll!

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad spännande att ni har provat på en matkassevecka. Jag har verkligen gillat den iden men aldrig provat själv. Men väldigt praktiskt för familjer som inte hinner med allt under dygnets alla timmar.

Kram

Sara sa...

Hejsan

Vilken fin blogg du har :-) Mys pys med ljus.
Kram