torsdag 8 april 2010

Liten titt

I samband med vårens intågande så har trädgårdsinläggen tagit över bloggen lite. Förra året slog jag ju ihop min trädgårdsblogg med inredningsbloggen och jag går fortfarande ibland och velar om det var rätt beslut eller inte. Men i slutändan hamnar jag hela tiden i att - ja, det var rätt. Jag gillar att bloggen är säsongsbetonad, och då blir det såklart mer trädgård på våren och sommaren. Iallafall så tyckte jag det var dags att visa upp lite inredning, så välkommen in i vårat köksskåp!
Liksom många andra tycker jag det är supersnyggt med öppna hyllor, men jag tycker helt enkelt inte om att damma. Damma = urtråkigt. Lösningen heter luftiga överskåp som jag tycker uppnås med de här fina skåpsluckorna Lidingö från IKEA. Jag älskar att använda fina muggar och tallrikar som vardagsporslin. Vad är det för nytta med att ha fint porslin i skåpen som bara står och samlar damm mellan bjudningarna?
Är man som jag en tedrickare av stora mått så är Tekoppen av yttersta vikt. Jag älskar vackra och drickvänliga koppar, och här ser ni mina favoriter. De handgjorda kopparna från Argilla på Österlen, underbara födelsedagspresenten i porslin med vackert rosmönster och kopparna från Bruka i härligt vårig ljus blå. Bakom döljer sig "fulkopparna" som används när de andra kopparna inte räcker till. Ignorera gärna.
Sist men inte minst får ni se mina underbara tallrikar från Mateus som fyndades för ett par år sedan för halva priset under en utförsäljning! Genom att vi valde köksluckorna med glasrutor så ser vi de här vackra vardagssakerna varje dag i köket, och de blir som en del av inredningen. Ett personligt och funktionellt sätt att få en härlig känsla i köket. Jag gillar när det är funktionellt.

Jag vet inte var all blogginspiration kommer från. Helt plötsligt känns det som jag skulle kunna skriva flera inlägg per dag, men då tröttnar ni nog ;-). Det handlar nog om att ljuset är på väg och att jag mår mycket bättre. Det ger energi helt enkelt på flera olika plan. Just nu ligger Lillasyster och sover på lekmattan och samlar lite egen energi. Jag njuter av att bara titta på henne när hon ligger där och ser så skönt avslappnad ut.
Livet är härligt helt enkelt!

Kram M

8 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh härligt med en till tedrickare, här finns det muggar i alla storlekar och färger. Tyvärr inte så många i samma modeller men så är livet. Kika in det är tävling på gång.
kram Theres

Milla sa...

Jag tänkte säga HEJ - för jag är ju en av de där läsarna av din blogg som inte gör sig tillkänna så mycket! Tyvärr! Jag tänkte säga att jag tycker det här med att styla bilder osv ju är en avvägning, själv får jag aldrig nånsin ut en bild hos mig om det tar för mycket tid och kraft, jag hinner helt enkelt inte. Jag tycker det är jättekul att se fina bilder (Lottas är underbara!) men lika kul att se den lite mindre stylade verkligheten... (som jag tampas med att själv få ut).
Jag tycker det är jättekul med en säsongsbetonad blogg och en mix av allt, själv är jag ju trädgårdsnörd på vår och sommar och då blir det ju mycket mer av sådant att skriva om och glädjas över.
Lycka till med köksträdgården, jag ska försöka få min att återuppstå denna vår. Kram, Milla

Marina sa...

Det är så rätt så - tekoppen är av yttersta vikt för en tedrickare. Jag har ju mina fina prickiga men bara en av varje så när det kommer någon mer så blir det andra muggar.

Jag gillar att din blogg har olika innehåll (precis som min), det ger variation och personlighet.

Nu bär det snart av till kiropraktern med ryggen sen kanske det blir IKEA för att köpa nya sängar. Kan ju inte göra ryggen sämre direkt! (med nya sängar alltså, de vi har är 17 år)

Kram!

Emmas utsikt sa...

Jag tycker du gör rätt som inte har två bloggar. eeeh kanske för att jag själv blandar ute och inne.

För ens egen skull hade det varit skogit med en trädgårdsblogg som arkiv, men den skulle aldrig bli så bra som många andras och då tja, ja då blir jag bara lite sur. Tiden räcker inte till.

Nu ska jag faktiskt ut i trädgården.

Kram!

PS
Jag har också fulkoppar i skåpet, älskar thé.

Anonym sa...

Visst blir the så mycket godare i en vacker kopp?! :) Dina ljusblå från Bruka var verkligen vackra. Må så gott! Kram Sofia

nea i det gula huset sa...

Hej där!
Fina muggar du har! Gillar dom alla faktiskt! :) Och du..klart man e tedrickare! ;)

Kul med täta inlägg..tror inte att vi tröttnar på dina fina sånna! :)

Ha det gott!
Kram Nea

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmmm älskar Mateus. Tyvärr dyrt så jag brukar samla 1 sak imånaden. Kör rosa,vitt och turkost. Damma, ja fy sååå tråkigt. Det är nog rätt att ha stängda dörrar men visst är det fint med öppna hyllor men inte praktiskt.
Kramkram Anne

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Jag håller med dig, klart man ska använda sitt porslin å sätta guldkant på tillvaron! :) Jag ÄLSKAR dina rosenmönstrade koppar! De är såå fina, vill ha:D. Kram