onsdag 23 december 2009

Julmys på lillejulafton

Bíld lånad från ica.se

Ikväll blir det julförberedelser i vita villan! Min mamma kommer över och tillsammans ska vi förbereda lite gosaker inför imorgon. Vi kör ju som sagt knytis i år där vi tar med sånt vi gillar på julbordet, men vi ska vara hemma hos oss - det känns enklast för lilla handikappade jag, och dessutom eftersom vi har enda barnet i familjen.

Planen är iallafall att göra sillen, rödbetssalladen och lite julgodis om vi orkar. Annars får vi väl klara oss på den obligatoriska Aladdinasken ;-). Löksillen är faktiskt köpt, men senapssillen (se bild) och vitlökssillen ska vi göra själva iallafall. (Tack Abba för färdiga 5-minuterssillen!) Prövade vitlökssillen för två år sedan och den blev en riktig hit (rekommenderas!) och senapssillen (Jag hittade receptet Marina, men tack så mycket iallafall :-)) blir en spännande överraskning. Mysigt ska det bli iallafall! Kanske slår vi in den sista julklappen, äter en knäck eller två och sedan sitta i soffan och vänta på julen...

En stor julkram till er som läser min blogg! Det här blir förmodligen sista inlägget under julhelgen och med det önskar jag er en riktigt god jul! Hoppas ni får en härlig och mysig julafton, och att ni kan njuta av lugnet som jag hoppas infinner sig även hos er. Nu ska jag och magen har en riktigt mysig jul med de vi älskar!

Kram M

9 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

här är jag i full gång med att förbereda julmaten, fyy vad man kommer att äta mycket :) Önskar dig en riktigt God Jul!!

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej ! Det var så länge sedan jag var inne och skickade en kommentar, tiden har inte riktigt funnits :(
Så trist med foglossningen, du har mina sympatier. Hade foglossning under bägge graviditeter men överlevde tack vare magiska akupunkturnålar. Vet inte hur det hade gått annars! Hoppas att du trots allt kan njuta av myset under julen och Pluttens min när han ser jultomten: blir det skratt eller gråt?
Många och stora GOD JUL-kramar från Maria

Bergagårdens Lina sa...

Önskar dig en riktigt god och så smärtfri jul som möjligt!!

Hälsningar

Lina

Marina sa...

Islyktorna tog ett tag faktiskt trots att det då var riktigt kallt. De stod i ett dygn och då var ändå inte den stora helt frusen.

Nu hoppas jag att ni får en skön jul och att du inte har allt för ont utan att du kan njuta av julefriden.
Här är det mesta klart. Ska laga lite mat (vanlig mat att äta i kväll) och sen ska jag ta en skön dusch och skrubba mig lite extra och göra mig fin.

Julkramar!

Emmas utsikt sa...

Riktigt God Jul!

Fröken Fräken sa...

Hoppas att du har en underbart skön julhelg! Här har jag börjat fundera på om det går att börja vårpynta lite nu..?

millandante sa...

God fortsättning!!!

Signe 1 sa...

Önskar dig en god fortsättning! Hoppas du har haft en underbar jul med nära och kära! Stor kram Sofia

Elzie sa...

Jag hoppas ni fick en god jul och god fortsättning på er.
Kram Elzie