söndag 24 maj 2009

Veckans höjdare

Veckans höjdare är without a doubt årets första rabarberpaj som vi snaskade i oss igår när vi firade två familjemedlemmars maj-födelsedagar. Den blev precis lagom syrlig och söt, och serverades såklart med favoriten vaniljvisp!

Igår hade jag ingen lycka på loppisen - antingen var det skräp, eller alldeles för dyrt. Istället gjorde jag lite växtkap på Skillebyholm utanför Järna. Två olika sorters Riddarsporrar följde med hem samt en vit Alunrot och en Timjan, och jag vet preciiis var de ska stå...

Om du vill kika på fler bidrag till Veckans höjdare kan du kika in hos Jenny!

15 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Trist att det inte blev några loppisfynd! Men så smaskigt med rabarberpaj! Här hade jag helt glömt bort en loppis som var igår, har man tappat stinget eller?! ;-)

Beas sa...

Vi smaskade också rabarberpaj (maken stod även här för bakningen). Det här var ett recept med KOKOS i smeten? Jag är vanligtvis inte så förtjust i kokos, men här blev det riktigt gott. Vi har nästan en hel panna kvar...gulp.

Kram Bea

Hem och Lycka sa...

Å vad gott! Tipsar om en annan vaniljvisp fast är på havre - oatly's, testa, den är grymt god!

kram Mia

Anonym sa...

Gud så gott det lät ;-)

Lilla huset på prärien sa...

Visst är det gott med rabarber!? Jag gjorde faktiskt kräm för lite sedan och den blev så himla god. Med lite gräddmjölk är det ju ett perfekt mellis för barnen också :)

Tack för receptet på chokladkolapajen!!

Kram Jenny

Thorins Trädgård sa...

Hallå M, jag är också inne på rabarbertemat som veckans höjdare. Fotot är så superanpassat till din blogg. Jättesnyggt.

En fråga, vilken slags mall använder du för att få tre spalter?

Hälsningar från ännu en M.

/Marit

Marina sa...

Här har vi precis ätit rabarbermuffins eftersom maken kommit hem efter en jobbresa. O bakade i morse och dom blev jättegoda.

Paj är knaongott även det!

himlaverket sa...

Hej,
blev plötsligt sugen på rabarberpaj.
Kommer in å hälsar på igen snart.
Kramis Ulla

Tulipa sa...

Har också fixat med rabarber idag!
Blev supergott!
Och så är ju rabarbern så vacker också...
Vit alunrot...har jag aldrig hört talas om!

mariette

Anna-Lena sa...

Vilken underbar bild! Finns det något godare än årets första rabarberpaj? Kära svärmor bjöd oss också på det efter söndagssteken. Mmmmm...vad det är gott!

Hoppas att du får en skön vecka!

Kram Anna-lena

Jessica sa...

Gott med rabarberpaj! Det är sommar på nåt vis!
Vit alunrot lät jättefint, det har jag inte hittat någonstans.

Var i dina trakter häromdagen - mysigt!

Kram
Jessica

Millan sa...

Rabarberpaj som är så gott!

Min ugn har gått sönder så när jag försökte mig på att göra rabarbermuffins blev de så döbakda att jag fick slänga alla =(

mitt gröna hjärta sa...

Rabarberpaj...Mmmm...det hade jag också tänkt göra i helgen men tiden bara försvann! Nu måste jag ta mig i kragen och gå ut i landet! Mina barns tomater heter Tiny Tim, det är farmor som provar nya sorter varje år så vi får se hur denna blir. ha det bra! Jenny

mitt skärgårdsliv sa...

Raberpaj som är så gott, ska nog laga det själv nån dag :) Ha en riktigt bra vecka!

åsa - hello sugar! sa...

åh vilken kul blogg! så mycket fina inspirerande bilder. :)

mmm, jag håller med, rabarberpaj är en riktig höjdare! :)