fredag 8 maj 2009

Hortensia

Jag är anställd av kommunen (dock inte i lilla staden) och den här blåa hortensian fick min arbetskamrat när hon började. Den har hållit sig fin länge, men nu börjar den sloka av den torra kontorsmiljön och den för trånga krukan. Jag förbarmade mig över den och fick den av kollegan. Nu är det alltså min tur att vårda den lilla hortensian, som faktiskt är döpt efter en i kommunen. Jaa, sånt roar vi oss med ibland på arbetstid - att döpa våra växter på kontoret efter några profiler i kommunen. Haha, sånt tycker vi är kul! ;-)

4 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad jag har varit dålig på att kommentera på sistone..tiden har liksom bara rusat iväg och det här med att sitta på kvällarna och blogga har inte funnit mycket tid till..

Hortensia, me like, jättemycket!!! Vackra bilder som alltid, och nu har jag läst i kapp mig :)

Jättefint fågelbad, vad mysigt det ser ut, får lust att ordna med ett här hemma också (har ju iofs ett litet ett i gjutjärn,men ditt är så fint)

Vad mysigt det ser ut där vid altanen och vad smart att kunna återanvända syrénskott fårn andra ställen i trädgården!

Kram goa vän
Mia

Ps jag var ouppmärksam och lät mina små ministockroser torka ut en dag i det soliga köksfönstret så de dog *snyft*. Har dock ett par fröer kvar jag kan så igen. *puh*
Sedan, den andra fröpåsen som du skickade fanns inga frön i (har inte kunnat med att säga det tidigare hihi, men fröpåsen var helt tom och de hade inte trillat ut i kuvertet heller)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Jag tycker att hortensior är så vackra men jag har så svårt att hålla dem vid liv.Fick en liten vit hortensia av en väninna för en vecka sedan och trot eller ej, men den lever fortfarande. Måste vara ett personligt rekord!
Hoppas att du får en skön helg!
Kram Maria
PS. Om du inte har varit på Hannas så har jag bilder därifrån på min blogg!

Marits vita skrin sa...

Ni verkar ha en kul och avslappnad arbetsplats ;)

Vad otroligt fint det blev med den nya häcken vid trädäcket.
Super fint.

Kram kram

Rosenvit sa...

Hortensior är hur underbara som helst. Du kommer säkert att få den att må bättre, fukt, ljus och kärlek är receptet.

Kram
Anna