tisdag 3 mars 2009

Bokrean

Mitt enda fynd på bokrean i år är boken Gissa hur mycket jag tycker om dig till Plutten. En vacker historia om Pappaharen och Barnharen och kärleken barn och föräldrar emellan. Roligt också med en barnbok som handlar om en pappas kärlek till sitt barn, till skillnad från alla barnböcker med pappor som åker traktor medan bullmamman är i full gång i köket. Dessutom jättevackra välgjorda illustrationer i mjuka färger. Jag riktigt längtar efter att få sätta mig och läsa den för lillkillen!

Har ni hittat något bra på bokrean? Tipsa gärna om fler härliga barnböcker, om ni har några på lager.

13 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag undrar just om det är den boken som är med i ett Vänner-avsnitt när Rachels dotter Emma fyller år och Joey väljer att ge en högläsning ur en bok som present? Om man vill ha lite mer nyskapande barnböcker utan könsstereotyper tror jag att böckerna om Gittan är bra! (junioren kanske nu är för liten för dem, men de kan ju vara något för framtiden)

Själv hittade jag tyvärr inget på bokrean, jag brukar mest kolla in inredningsböcker men det var magert på den fronten...

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Ja, visst är boken underbar. Min äldsta son, som är 5 år läste den med pappa. Urmysigt. Det är annars kanska skralt om böcker som handlar om pappor och barn. Jag har en till som är jättegullig och som vi tyckte mycket om men kunde inte hitta den i bokhyllan. Har lagt undan en hel del böcker för de minsta uppe på vinden. Återkommer med titeln efter min vindsexpedition;)Har själv inte gått på rean iår. Får se om man dyker in på en bokhandel och kollar om det finns några godbitar bland "ratet".
Kramar Maria

Anonym sa...

Den där boken både såg och lät underbar i din beskrivning. Har totalt missat den. Tack.

Önskedrömmar i hvitt sa...

Har fortfarande inte vågat mig upp på vinden, men jag har en utmaning till dig på min blogg. Välkommen att anta den,
kram Maria

Anonym sa...

Jag köpte tre böcker till mig själv =) En sy-bok för nybörjare, en kokbok och en brödbok =) Jag älskar bokrean =)

Kerstin sa...

"Godnatt min skatt" är ett hett tips från en luttrad småbarnsmamma, den är hur skojig som helst! Även för mammor och pappor med humorn och hjärtat på rätta stället. "Gittan och älgbrorsorna" är kissa-ner-sig-varning på - hihihi!

Kram på er!

Jenny sa...

Underbar bok! Jag älskar när de ser så där gammeldags ut. Det är ljuvligt. Vilket fint hus ni har! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Min Gröna Täppa sa...

Bokrean är rolig, men i år har det inte blivit av att åka dit. Jag brukar mest leta trädgårdsböcker.

Mamma-Mu sa...

Åhhh den boken har jag oxå köpt på bokrean till barnen!
Fantastiska bilder!
Tänk att kunna teckna så!!!!

Ha en bra kväll!
Kram Mimmi

Vitt och nött sa...

åh det ser ut som en sån där riktigt mysig barnbok! typ elsa beskow :)

ha de gott!
kram ellen

Jessica sa...

Hej vännen,
du har något kul å hämta hos mig!

Kram
Jessica

Maria renoverar sa...

Hej!
Den boken är underbar. Jag håller med om dina synpunkter!!!
Ha en bra dag!
Kram MARIA

Hanna & Hugo sa...

Den boken köpte jag med nu på rean, har den tidigare men på engelska,köpte boken & kaninen när vi var i USA... Så himla fin saga.
Många kramar Maria