lördag 8 november 2008

Fynd i emalj

Jag var verkligen på loppisen rätt dag igår. Jag har länge suktat efter kanna och tvättfat i emalj att ha i badrummet, och igår fanns den där! Snygg vit med tunn blå rand. Mitt framför ögonen på mig när jag kliver in på loppisen! 15 ynka kronor gick det kalaset på och jag ser framför mig hur vackert det kommer bli... Visst behöver de skrubbas ur lite, de har nog stått utomhus ett bra tag, men det är ingenting som inte kan rådas bot på. Nu måste jag bara fynda ett fint litet bord att ställa dem på ; ).

Jaha så blev P värre inatt. Och Plutten tyckte det var roligt att vakna kl. 3 för att leka lite med katten. Det tyckte varken katten eller mamma M. Men men, han sover nu och jag hoppas på en lugn natt inatt - både för mig och katten...

Kram M

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilket fynd!!!
Fatet var så härligt högt!

Ja så är det att vara småbarnsförälder...svårt att planera.

Kram Maud

Marina sa...

Vilken fin kanna, jag tvättfat också. Jag har ett par vita fat med blå kant men är fortfarande på jakt efter en kanna. Lyckliga du!
Mindre lycklig tror jag du är av sjuklingar och vakna nätter men det går väl över snart hoppas jag. Jobbigt just när man är i det.
Kram!

Ett hem på landet sa...

Men vilket fynd! 15 kr är ju ingenting och va fina de var.
KRAM

Bergagårdens Lina sa...

Det var ett riktigt fynd! 15 kr för en sån tvättservis!!! Grattis!

Vackrare vardag sa...

Vilket vackert fynd! Och speciellt roligt när det är något man länge velat ha. Fnissar lite åt ditt behov av bord, för känner så igen mig... Ett fynd, föder ett nytt behov av ett annat;)

Hoppas ni fått sova i natt nu!

Fröken Fräken sa...

Väldigt vackra, och lite patina gör väl inget? Det får ju synas att sakerna inte är tillverkade igår! Sämre loppislycka för mig igår, det kändes väldigt utplockat. Men man kan väl inte alltid hitta stora fynd.
Ja, usch, själv höll jag på att hosta som galen i natt, inget roligt alls när man behöver sova!

Sjöboden sa...

Inte klokt så billigt! Tur för dig att inte jag var där :-)

kram C