lördag 22 november 2008

Enkelt väggord

Efter att ha varit sjuk i princip hela veckan så blev lyckan stor imorse när jag insåg att jag t.o.m. orkade ta mig ut på en liten promenad med lilla familjen samt - som jag nämnt innan någongång - träffas för att lösa melodikrysset (nej jag är bara 29 år). Iallafall resulterade promenaden i lite najtråd som jag efter inspiration från Tusen idéer och en fröken knåpade ihop till ett fint väggord. Det får platsa ovanpå ett av de vackra svartvita fotona på Plutten som vi har på sovrumsväggen. Jag är riktigt nöjd!

Som sagt så är förkylningen bättre, om än inte riktigt bra ännu. Men det ger sig väl snart hoppas jag. Här har det under veckan fallit vacker snö som har lagt sig över lilla staden, och efter vad prognoserna säger så ska den ligga kvar ett tag, så nu börjar det rycka lite i julstöksgenen. Vad tycker ni - är det för tidigt att släppa in julen?

♥ Kram M ♥

[Uppdatering] Tack goa Mitt Skärgårdsliv för den fina utmärkelsen "I love your blog" - det värmer verkligen! Kram till dig!

7 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Nej, det är inte för tidigt, det är ju för tusan första advent nästa helg!

Krya på dig och börja julstöka nu!
:)

MiA sa...

Jättefint! Kul ide att skriva med najtråd. Fint som snus blev det ju :)

Krya på dej!

♥ Fyra årstider sa...

Vad gulligt...hemma hos mug pyntas det för fullt.
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

De var ju hur fin som helst!
Och vad skönt att orka ta sig ut lite efter sjukdom. Kramis

Marina sa...

Jättefint bäggord. Har funderat på att göra något ord av tråd men bara kommit till fundera ännu så länge.
Jag vill itne släppa in julen för tidigt men till nästa helg, fredag -lördag, då drar jag igång med att börja fixa o pynta. Tomtarna får dock vänta lite till men annat som kransar, någon annan duk, mossaker mm får komma på plats (en del är ju förberett o väntar ute i LUgnet).
Kram!

IKT i min vardag sa...

Skönt när sjukan släpper och orken sakta men säkert kommer åter. Vilket gulligt alternativ på väggord. Verkar lite pilligt att göra, eller?

Här har det ryckt i julkänslan ett tag nu, så här tidigt förberedd har jag aldrig varit med julklapparna som jag är i år...:)

Kram

Fröken Fräken sa...

Åh vad roligt att du blev så inspirerad att du gjorde dina egna ord! Det blev ju jättefint! Och heja på att murgrönorna fortsätter att växa och vara sådär fina. Jag använder också tråden till att göra blombågar och nu funderar jag på att göra en krans... när jag nu får tid!!