lördag 20 september 2008

Uppdaterad

Dagarna rusar förbi nu. Heltidsjobbet och en älskad liten plutt hemma gör att det inte blivit mycket bloggtid över på kvällarna. Förhoppningsvis vänjer jag mig vid dessa tider snart och får lite mer ork på kvällarna, för jag saknar ju bloggen!

Minns ni den här snyggingen? På bilderna ovan ser ni den uppdaterade versionen. Min kära P överraskade mig med en ommålad kökssoffa häromdagen när jag kom hem från jobbet. Då blev man ju glad! En typisk man-tager-vad-man-haver-makeover med färg som blivit över från något annat och ett gammalt överkast som han har klätt den med. Snyggt tycker jag! Även om mina planer för soffan kvarstår. Jag har nog bestämt mig för ganska blank ordentligt vit färg, och ett mönstrat tyg med rosor. Det finns ett jättesnyggt tyg som jag sett i den lokala tygaffären. Vi får väl se. Just nu känns det inte riktigt lika viktigt när den i dagsläget ser ut så här!

♥ Kram M ♥

10 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken trevlig överraskning! Och snyy blev den.

Ha det fint!
//Jill.

Skatan sa...

Hej!

Jag känner så igen mig i vad du skriver. BLoggtid...vad är det just nu? Och så det där med man tager vad man haver. Också jag målar med gamla slattar. Det får bära eller brista. Just nu ser det nytt och fint ut i alla fall!

Kram,

A

Hem och Lycka sa...

Kanonfin blev den, vad gulligt av honom att överraska! kram

Vitt och blandat sa...

Oj så länge sen jag var till dig å hälsade på - så fina inlägg du gjort. Jag håller med dig, jag är ju ensamstående och jobbar mer än heltid just nu.. reser i jobbet, tar jobbet med mig hem till och med... Finns nästan INGEN tid eller inspiration till någonting kvar.. Så underbart fin soffan blev!!! Det blir ofta riktigt bra med "man tager vad man haver" =) Hoppas att ni har en riktigt go helg, varma kramar/Anneli

PS idag har det varit en alldeles underbar dag, fylld med vackra höstfärger, hög luft och sol - stärker själ och sinne!

Karin sa...

Hej hej! Håller med om att det är svårt att hinna med men man får ta det i sin egen takt. :) Härligt med en överraskning sådär. Ser jättefint ut! Gillar verkligen formen på soffan. :)

Kram Karin

Ljuva ro sa...

Vilken fin soffa! Vill gärna ha en gammal kökssoffa, men just nu har jag ingen plats för en.... Va rart av mannen att fixa till den, blev jättefin!

Nettan sa...

Det må jag säga, vilken överraskning =0)!!
Snäll man du har ;0)
Kram Nettan

Elzie sa...

Vad gulligt gjort. Sen att dom inte alltid hänger med i våra tankegångar är ju en annan sak *s*.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

IKT i min vardag sa...

Vad gullig din man är som gör så fint åt dig :-)

Kram

Fröken Fräken sa...

Så det där är en tillfällig lösning?! Jag tycker att det är en keeper - men man kan ju alltid variera sig!
Ja, det är inte alltid helt lätt att ha energi till allt man vill göra, jag fruktar det värsta nu när vi går mot mörkare tider.. än så länge försöker jag pyssla vidare!!!