söndag 27 juli 2008

Fas 2 påbörjad


Först och främst vill jag verkligen tacka alla för alla bra tips angående kökssoffan - keep 'em coming! Jag blir verkligen inspirerad, och vissa idéer skulle jag inte kommit på själv, och andra idéer kan jag bli sugen på, men är för feg helt enkelt (du vet vad jag snackar om Poppins). Jag tror det blir som flera av er kommit med som förslag, en väldigt vit vit, helt enkelt. Men tyget - där har jag inte bestämt mig än... Men jag har massor av fina idéer från er som jag sitter och gottar mig i.

Men nu till det som mitt inlägg skulle handla om. Fas 2. Ja, så är alltså lager 2 av den vita färgen påmålad på den mörkbruna varianten. Det börjar arta sig, men minst ett lager till behövs. Speciellt eftersom jag inte vet vad grundfärg är för något. Man tager vad man haver är min melodi och därför blev det någon snickerivariant från Alcro som stod i skåpen här hemma. Säkert bra, vi får väl se. Nästa steg är att gå till affären och införskaffa lite skumgummi, och något härligt tyg. Men efter att ha läst vad min idol vad gäller inspiration skrivit igår så blir jag riktigt sugen på att texta något på "varianten". Okej nu avslöjas det vad varianten är för något. Men kanske jag vågar mig på att texta "Mettez vos pieds"... Vi får se om jag vågar. Håll tummarna!

Kram M

7 kommentarer:

Maria sa...

Oii, den blir garanteret rigtig flot. Jeg glæder mig til at se den færdig.

Klem

Ps. kender godt det der med at man lige tager hvad man har, hi hi.

Hem och Lycka sa...

Den är verkligen helt underbar men svårt att råda, man får nästan låta magkänslan styra.

Rent spontant tycker jag om vitt + fuskfårskinn, kanske det vore nåt..? Men hur du än gör är jag övertygad om att den kommer bli kanonfin. kram!

Fröken Fräken sa...

Brukar också köra på vad jag har hemma. Smackade direkt på snickerifärg på min minibyrå. Men det trärena blöder liksom igenom så nu har jag insett att jag får försöka ta ett varv nu med grundfärg för att se om jag kan stoppa träet s a s. Vit-orange är inget jag strävar efter..

Ja, jätttebra med alla bloggtips som man kan få! Jag har efterlyst både det ena och det andra och fått hjälp.:-)

Ja, semester inombords kan man ju alltid ha. Jag tycks vara oförmögen att än tänka några som helst jobbtankar..

rosenfröjd sa...

ska bli jättespännande att se slutresultatet!

kram/
¨M¨

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Javisst skall du texta nåt på "varianten"..som du kanske vet så gillar jag texter..mycket :)

Kram
Mia

Anonym sa...

Klart att du vågar texta...blir det inte som man tänkt sig kan man ju alltid måla över...men...jag tror att det blir snyggt...jag har en förkärlek för ord när det gäller färg och form...
Nu är jag riktigt nyfiken på det mörka du målar!
Ha det gott i solen!
Kram,
Bella

Poppins sa...

Hehe, ja, det var ett förslag bara. Men din soffa kommer att bli jättesöt i vitt.
kramar