måndag 12 maj 2008

Tulpangömma




Det är bara att inse - just nu präglas det mesta av att vara utomhus och att inandas den underbara varma luften och njuta av all spirande växtlighet som man har omkring sig. Så även bloggen. Nästan varje dag går jag en liten upptäcktsrunda i trädgården. Just nu är det nytt varje dag - antingen växter som man aldrig förr har lagt märker till, eller så har växterna kommit lite längre än vad man trott. Jag älskar dessa upptäcktsrundor.

En av helgens upptäcktsrundor resulterade i dessa bilder. Vid flaggstången, som sitter fast på en liten bergknalle, växer bl.a. en vinbärsbuske som varje år ger härligt röda syrliga små bär. Bakom den här upptäckte jag två stora röda tulpaner på en bädd av gullvivor. Jag är egentligen inte så förtjust i röda, gula eller orangea tulpaner i min egen trädgård, men dessa två blev magiska på något sätt när man anade dem genom vinbärsbuskens blad och bärhängen. Så de får nog stå kvar...

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackert - nu vet man vad man har att se framåt så småningom.

Kram Maud

MiaMaria sa...

Vackert!

Härligt med lite magi i trädgården...

Må så gott!
MiaMaria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men vilken grönska du har! Och bilderna var verkligen magiska...så vackert!

Kram Anita

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!!

Vilka vackra bilder! tycker absolut att du ska låta dem stå kvar, de vissnar snart ändå så låt magin finnas kvar ett tag...

Jag känner som du...alldeles för lite bloggtid, men samtidigt ska vi inte ha dåligt samvete för det! Vår och sommar är en härlig tid som vi ska och måste njuta av! De grå och regniga dagarna blir många då man hinner blogga desto mera....Att göra egna inlägg tar ju inte så mycket tid, men att hinna blogga runt hos alla...Jag försöker ta några i taget då och då när tillfälle ges....
Helgen har ju varit helt underbar, men idag var det aningens kyligare och inte alls så soligt som igår...
Dagen har ägnats på jobbet...ikväll blev det handla, läxläsning med sonen och sedan en stund vid tv:n och lite här....

Önskar dig en mysig vecka!! Kram till dig vännen!

Flickan på landet sa...

Man blir så glad av att se de vackra tulpanerna dyka upp och vakna till liv :-)

Linneagården sa...

VAD VACERT. JAG LÄNGTAR, VI HAR NÅGRA VECKOR TILLS DET SER UT SÅ..
/madelene

Maria renoverar sa...

Hej!
Ja, visst är det en underbar tid just nu. Och det blir bara bättre dag för dag.
Ha en underbar sommar!
Hälsn MARIA

Ett hem på landet sa...

Du visar så otroligt vackra bilder!!!
Hägg doftar såååå gott, det är nästan så att man kan känna det när man ser dina bilder.
KRAM