fredag 25 januari 2008

Från Minus till Plus

Sedan vi fick sonen så har "tid för sig själv" bara varit en uttryck i en diskussion, och inte något som det varken har funnits utrymme för eller direkt prioriterats här hemma. All tid med den fina lille pojken! Men efter en lång dag med den älskade sonen så kan man ju som mamma vara lite... trött. Så varje kväll, mer regel än undantag tack vare min underbara P, så går jag ner till bottenvåningen, stänger dörren till badrummet, tänder lite ljus och sjunker ner i ett varmt och skönt bad i vårt hörnbadkar och njuter!

Inspirerande bild från Ambiance

Det finns två delar till ett härligt bad för mig som ingår i min "badrutin" för ett skönt och maximalt avslappnande bad. Del 1 innebär att jag sjunker ner i mitt bad med en av mina härliga tidningar. Det är ett perfekt tillfälle att läsa t.ex. nya Lantliv eller Drömhem & Trädgård. Det finns ju aldrig tillräcklig lugn och ro för det annars, men i badet kan jag koppla bort eventuellt skrik och joller och bara försvinna in i en dimma i inredningens underbara värld. Eller som igår när jag hade hittat Panduros vårkatalog och låg och drömde mig bort om allt jag skulle pyssla med i framtiden.

Efter ett tag när Del 1 är avklarad så är det dags för Del 2. Och Del 2 innebär att jag lägger ifrån mig tidningarna, släcker läsljuset, och i ljuset av tre stycken små värmeljus bara ligga och slappna av i det varma vattnet i badkaret. Det spelar nästan ingen roll hur trött eller stressad man är när man först lägger sig i badet, efter det här kommer jag upp som en helt ny människa! Varm, totalt avslappnad och redo för en ny dag!

3 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Åhh, det låter helt underbart med ett varmt härligt bad!

Jag längtar verkligen efter ett badkar... Tyvärr måste vi först få råd till att bygga badrum på övervåningen innan det kan bli fråga om något badkar... så det lär dröja! Men man kan ju njuta i drömmarnas värld!

Hoppas att du får en lugn och skön helg!

HEMMA HOS LINNÈA sa...

hej
Det låter helt ljuvligt, jag tycker det är lite synd att värmen försvinner så fort i vattnet, men du kanske har uppvärmt hela tiden?
Ha en trevlig helg
Kram Liselotte

Lilla Blanka sa...

Ja det är verkligen underbart med ett varmt bad och lite stearinljus, lite badbomber kanske och en bra tidning..tyvärr är det såå sällan jag gör det..Man borde njuta mer och inte fara fram som en ånglok som jag :)
Bara för att verkligen ta åt mig det du skriver skall jag ta mig ett skönt fot-bad ialla fall, det är rätt skönt det med ;)
kram
Mia